Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

tömkört

Av T J - 6 oktober 2008 10:12

Vilken härligt höstväder det är!

Idag åkte jag till stallet på dagen. F stod inne men de skulle snart släppa ut dem igen (står på lösdrift), så jag tog fram sakerna, borstade och la på tömkörningsgjord, tränsade med nya bettet (det andra var för stort, hade det bara för att prova storlek). Det här verkade hon gilla helt ok; rakt tränsbett. Andra gången hon har bett.

Gick ner till ridhuset, fick sällskap av en tjej som är medryttare på ett fbl.
Jag var ensam med F i ridhuset, passade utmärkt när vi ska lära känna varandra.

Longerade först, försöker förstå varandra och det går iaf framåt :D

Tömkörde sen, det var svårare men fick kom framåt med det också.


Hon blev svettig på en gång, varmt i ridhuset med vinterpäls ;)


Släppte henne lös sen, tänkte att hon kanske ville sträcka ut utan att fundera över att halka, eller om hon ville rulla sig.
Hon travade något varv sen ville hon undersöka ridhuset; det stod ett gäng storbalar på ena kortsidan på en presenning. Där skulle hon tränga sig förbi, på presenningen. Knas! Söt var hon iaf ;) söt som vanligt!


Gick tillbaks till stallet, blir bra motion för mig. Var iväg sammanlangt 55 minuter men då var dem mesta tiden promenad skulle jag tro.

Gav henne lite extra kraft medans jag verkade hovarna lite (rundade av så de inte ska flisa sig), gick över förväntan (efter ett par "kickar" med bakbenen när jag skulle lyfta dem).


Stod och kliade och gosade en bra stund. Pratade med "medryttaren till galoppören". Trevlig tjej. Hon ville ha dit tränare :)

F åt en del silage medans vi pratade, sen släppte jag ut henne. Verkar lugnare i flocken nu men de andra -bruna- fölstona tror nog fortfarande att hon är fjording för att hon är ljusgul.

F är så härlig; de andra hästarna stod i den leriga backen och häckade. Som de alltid gör. F har inte förutfattade meningar utan gick helt enkelt iväg för att kolla i andra änden av hagen. De andra såg ut som stora frågetecken och blev så nyfikna, och gick efter *hihi* Så brukar F göra, och de ser lite förvånade ut varje gång.. De har liksom en rolig kuperad hage, men de står alltid i den där förbaskade leriga backen, där de har utsikt över hösilaget..




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T J - 27 oktober 2012 19:12

      4,5 åring nordsvensk bruks. Varit barfota tills han var 3-3,5 år, då skodd fram. Drar av sig skorna väldigt lätt (oavsett hur hårt dem sitter nitade, och även om de är mindre utlägg bak etc. Drar av mkt hovvägg om skorna är nitad...

Av T J - 24 oktober 2008 23:08

Hur svårt kan det vara att svara på mail och/eller sms *suck*...

Av T J - 24 oktober 2008 22:19

Ikväll var det "tjejkväll" i "byn".. Jag och en kompis träffades; åt god sallad på pizzerian i lugn och ro, gick tipspromenad på affären (socialt iaf ;)), tittade i affärer. Jag köpte liite tyg (ett underbart Spöket Laban-tyg som jag tänkte sy förklä...

Av T J - 24 oktober 2008 22:10

Satt i bilen igår på väg hem från stallet, och "våran" låt spelades på radion; Ted Gärdestad - För Kärlekens Skull. Vi dansade våran bröllops"vals" (foxtrot) till den på bröllopet. Varje gång jag hör den blir jag alldeles varm, tacksam och extra för...

Av T J - 22 oktober 2008 21:08

Full fart idag, jobbat 6.20-15, sen hem till barnen. Fixa middag, äta. Sen åkte jag till apoteket, köpte voltarentabletter som de på VC tyckte att jag skulle ta mot min axelvärk och ont i foten.Iaf, sen var det dags för ljusstöparkväll! Jätteskoj! Sn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards