Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

klädpanik och dåligt samvete över barnpassning

Av T J - 7 oktober 2008 10:40

Jisses, vi ska på bröllop i helgen och jag har ungefär NADA att ha på mig *iiiiih*

Ska försöka ta mig iväg och handla något i veckan.. Mitt emellan jobb, häst och barnhämtningar/lämningar.
Ja just det, borde klippa håret också. Skulle verkligen behövas. Och färga det..

Och här sitter jag och degar *s*


Får ta och fixa naglarna extra fina tills vi ska iväg på bröllopet, och sminka mig "noga", så får man iaf lite lyft från saggig "lantlig" tjock tvåbarnsmor  ;)


Kan vara rätt skönt/trevligt att komma iväg och titta på kläder. Om man hittar några fina kläder.. :O


Det ska bli trevligt att gå på bröllopet! Jättetrevligt, jag ser fram emot att komma iväg och träffa folk osv.
Storasyster funkar det bra för med barnvakt. Är lite mer "nojig" över att lämna lillasyster. Är en bit mellan festlokalen och barnvakterna.. lillasyster känner inte barnvakterna supermkt. Men vi träffade dem en gång nu nyligen iaf. Ja de har ju träffats förr men inte så ofta.
Hoppas vi kan få till sovtiderna bra på lördag så allt går smidigt på kvällen för barnvakterna.

Har dåligt samvete för att jag lämnar iväg barnen (läs lillasyster) för att jag/vi ska ut och "festa" :O  Men lillasyster är iaf 15-16 månader, så några timmar får hon väl klara. Annars får de komma till festen med henne, vi har hörselskydd..

Skulle ju vara trevligt att jag och min man kunde träffas utan barn som pockar uppmärksamhet hela tiden..

 
 
Fuanni Hamtaro

Fuanni Hamtaro

11 oktober 2008 13:29

är du en ny bloggare?

http://otaku.bloggagratis.se

 
Ingen bild

TJ

17 oktober 2008 12:16

Ja, hade en blogg för ett tag sen men den rann ut i sanden.. :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T J - 27 oktober 2012 19:12

      4,5 åring nordsvensk bruks. Varit barfota tills han var 3-3,5 år, då skodd fram. Drar av sig skorna väldigt lätt (oavsett hur hårt dem sitter nitade, och även om de är mindre utlägg bak etc. Drar av mkt hovvägg om skorna är nitad...

Av T J - 24 oktober 2008 23:08

Hur svårt kan det vara att svara på mail och/eller sms *suck*...

Av T J - 24 oktober 2008 22:19

Ikväll var det "tjejkväll" i "byn".. Jag och en kompis träffades; åt god sallad på pizzerian i lugn och ro, gick tipspromenad på affären (socialt iaf ;)), tittade i affärer. Jag köpte liite tyg (ett underbart Spöket Laban-tyg som jag tänkte sy förklä...

Av T J - 24 oktober 2008 22:10

Satt i bilen igår på väg hem från stallet, och "våran" låt spelades på radion; Ted Gärdestad - För Kärlekens Skull. Vi dansade våran bröllops"vals" (foxtrot) till den på bröllopet. Varje gång jag hör den blir jag alldeles varm, tacksam och extra för...

Av T J - 22 oktober 2008 21:08

Full fart idag, jobbat 6.20-15, sen hem till barnen. Fixa middag, äta. Sen åkte jag till apoteket, köpte voltarentabletter som de på VC tyckte att jag skulle ta mot min axelvärk och ont i foten.Iaf, sen var det dags för ljusstöparkväll! Jätteskoj! Sn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards