Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

allmänt babbel, sjuka ungar.

Av T J - 17 oktober 2008 12:08

Barnen har varit sjuka i omgångar i veckan, jag har jobbat, M har varit på kurs.. hur lätt är det att få ihop *eeh*

Med hjälp av en "farfar" som ställt upp en hel del så har veckan "funkat". Men jag är såå trött nu.
Jag ska iväg och jobba straxt, har snott åt mig 1,5 timme i stallet iaf innan.

Det var jättefint väder ute, höst med fina färger, klarblå himmel med något enstaka moln.

Hästen har vilat sen i söndags, tur att hon iaf går på lösdrift! Gick en promenad och longerade ett par minuter på gräsplätten, det blev en hel del bock och brall, bakutsparkar *s* Piggelin glad tjej!

Innan promenaden fortsatte jag vänja henne vid spolspiltan. Går framåt sakta men säkert iaf.

Har fått ett par gummistövlar av svärfar, de är helt super! Sitter fast på foten ordentligt (andra jag har provat har nog varit några nummer för stora..), rejäl sula och skön innesula :)


Nu verkar barnen vara friska igen, var hög feber+halsont+lite snoriga 1-2 dygn/barn..


jag skulle vilja sitta och bara "vara" nu, ensam i soffan med en bok eller bra på tv.. Men jag ska piska iväg mig till jobbet; städa, städa, badvakta..
I morgon är det städdag i föreningen. Jippi. Inte :/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T J - 27 oktober 2012 19:12

      4,5 åring nordsvensk bruks. Varit barfota tills han var 3-3,5 år, då skodd fram. Drar av sig skorna väldigt lätt (oavsett hur hårt dem sitter nitade, och även om de är mindre utlägg bak etc. Drar av mkt hovvägg om skorna är nitad...

Av T J - 24 oktober 2008 23:08

Hur svårt kan det vara att svara på mail och/eller sms *suck*...

Av T J - 24 oktober 2008 22:19

Ikväll var det "tjejkväll" i "byn".. Jag och en kompis träffades; åt god sallad på pizzerian i lugn och ro, gick tipspromenad på affären (socialt iaf ;)), tittade i affärer. Jag köpte liite tyg (ett underbart Spöket Laban-tyg som jag tänkte sy förklä...

Av T J - 24 oktober 2008 22:10

Satt i bilen igår på väg hem från stallet, och "våran" låt spelades på radion; Ted Gärdestad - För Kärlekens Skull. Vi dansade våran bröllops"vals" (foxtrot) till den på bröllopet. Varje gång jag hör den blir jag alldeles varm, tacksam och extra för...

Av T J - 22 oktober 2008 21:08

Full fart idag, jobbat 6.20-15, sen hem till barnen. Fixa middag, äta. Sen åkte jag till apoteket, köpte voltarentabletter som de på VC tyckte att jag skulle ta mot min axelvärk och ont i foten.Iaf, sen var det dags för ljusstöparkväll! Jätteskoj! Sn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards