Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

känner mig oprioriterad

Av T J - 7 oktober 2008 09:50

Dags att börja blogga tänkte jag :)

Vill åka till hästen men är förskyld mm och ska jobba snart, så hon får vila idag..


"Rök ihop" med mamma i helgen.. De ska flytta. Inte sååå mkt längre bort än de bor nu, men längre bort iaf, och de bor är för långt bort redan nu :( Eller om det är vi som bor långt bort.

Det enda hon skulle sakna med att flytta var att hon skulle vara tvungen att byta stall. Ehhhh. Klart jag blev sårad;  barnbarnen då?
De tycker inte att det är så mkt längre att åka, att det inte kommer påverka. Men för OSS påverkar den där fjuttiga kvarten mkt. Med skrikande unge i bilen tex.

Till saken hör att de inte berättat för oss om flyttplanerna. Helt plötsligt fick jag veta att "vi ska lägga bud på det här huset". Så vi har inte hunnit "smälta" något.
De hade varit och kollat på hus häromkring också (ehh, varför inte iaf nämna det?), men är för lång resväg till jobbet (ja det blir jättelång resväg för dem till jobbet, skulle inte funka för dem ju!).

De kommer få det jättebra där i det huset. Och visst är jag glad för dem, men det lyssnar de inte på.

Vi kommer att åka dit ibland, men då blir det till att få till en helg där mamma+sambo är ledig. Där jag är ledig (jobbar var tredje helg), och så kommer hästen få vila hela helgen (= jag får stressa ut dagarna innan och efter. Helgerna är annars mina dagar där jag kan vara längre stund i stallet). Och en massa som ska packas och fixas för att komma iväg *pust*


Hade vi haft råd hade vi flyttat lite närmare. Vi har barnend farfar och farmor nära, och barnens faster med man och barn brukar vara hos "farmor o farfar" mkt, så de finns mkt mer i barnens liv.

De tyckte att "det är väl lika långt för er att åka till min pappa, som det blir att åka till oss på nya stället". Ja, och till honom åker jag ett par ggr om året för att det är så långt bort/så mkt jox att ta sig iväg/lilltjejen har hatat att åka bil.

*gnällig och oprioriterad*


Förhoppningsvis så blir det bra iaf, barnen växer ju så lillan kommer väl funka bättre i bilen. Det hade varit trevligt om de kunde komma ner oftare, ta del av vardagen lite mer.
Mammas sambo ska bli morfar, och den familjen bor mittemellan där jag/vi bor och där mamma+sambo ska flytta, om man åker "bakvägen", inte via stan. Så de kanske åker till dem och passar på att åka till oss "på vägen"..





 
 
Ewa

Ewa

7 oktober 2008 12:03

Se det såhär! Du kan komma och hälsa på mig samtidigt! :D
Kram kram!!

http://familjenlur.blogspot.com

 
Ingen bild

TJ

7 oktober 2008 12:23

Så sant så :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T J - 27 oktober 2012 19:12

      4,5 åring nordsvensk bruks. Varit barfota tills han var 3-3,5 år, då skodd fram. Drar av sig skorna väldigt lätt (oavsett hur hårt dem sitter nitade, och även om de är mindre utlägg bak etc. Drar av mkt hovvägg om skorna är nitad...

Av T J - 24 oktober 2008 23:08

Hur svårt kan det vara att svara på mail och/eller sms *suck*...

Av T J - 24 oktober 2008 22:19

Ikväll var det "tjejkväll" i "byn".. Jag och en kompis träffades; åt god sallad på pizzerian i lugn och ro, gick tipspromenad på affären (socialt iaf ;)), tittade i affärer. Jag köpte liite tyg (ett underbart Spöket Laban-tyg som jag tänkte sy förklä...

Av T J - 24 oktober 2008 22:10

Satt i bilen igår på väg hem från stallet, och "våran" låt spelades på radion; Ted Gärdestad - För Kärlekens Skull. Vi dansade våran bröllops"vals" (foxtrot) till den på bröllopet. Varje gång jag hör den blir jag alldeles varm, tacksam och extra för...

Av T J - 22 oktober 2008 21:08

Full fart idag, jobbat 6.20-15, sen hem till barnen. Fixa middag, äta. Sen åkte jag till apoteket, köpte voltarentabletter som de på VC tyckte att jag skulle ta mot min axelvärk och ont i foten.Iaf, sen var det dags för ljusstöparkväll! Jätteskoj! Sn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards