Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Härlig höst

Av T J - 7 oktober 2008 10:26

Vad hösten är vacker!
Och var härligt det är med såna här dagar som det varit igår och idag; Klarblå himmel med frisk luft. Solen skiner och ger energi och glädje.
Barnen blir på bra humör. H (stora dottern), bubblar nästan när hon ser alla vackra färger på höstlöven, rönnbär, nypon och allt som "lyser".


Igår var en bra dag. Hämtade barnen på dagis, H ville följa med sin bästis hem men jag hade bilen pga ryggvärk. H fick gå med bästisens mamma+lillasyster hem till dem, under tiden jag körde hem bilen, ammade lillasyster och packade i ordning vagnen mm.

Jag gick bort till "bästisen" och där satt de och åt mellis; mamman hade fixat mackor till barnen och tagit med vatten. Solen värmde skönt.
Nu hade de energi att leka. De lekte tillsammans och hade roligt. Gungade lite, lekte på gräsmattan..
Lillasyster hängde med rätt bra, en stund satt hon och lekte i sandlådan. Istället för att gnälla och pipa ;) Skönt för mig och andra mamman, vi fick en lugn eftermiddag trots alla barnen. Och så lapade vi sol och energi, pratade och hade trevligt.


Gick hem med barnen straxt efter bästisens pappa kommit hem.


Lagade mat, barnen var hungriga efter all utelek. De fick lite grönsaker sålänge och samsades riktigt bra :)
Det blev chili con carne (ungefär..), med ris och grönsaker. Barnen åt massor, hungriga av all utelek.

M, barnens pappa/min man, kom hem. Han tyckte nog att det var rätt skönt att barnen redan ätit; det brukar vara rätt livade middagar hemma hos oss.

Lillasyster var trött. Mkt trött. Men om hon somnar så tidigt så blir hela natten "upp och ner", så barnen fick bada i badkaret en stund, sen fick lillasyster mer energi efter en flaska välling. M gick med lillasyster och handlade mjölk och bröd till frukost, jag och storasyster fick en trevlig stund i köket, vi var "busiga" och bakade en helt vanlig måndag.
M och lillasyster åkte iväg på ett ärende, hon somnade nästan så fort de åkte iväg.
När de kom tillbaks så hade vi fixat fika, nybakta chokladsnittar med en varsin kopp gott roibus-thé :)


Ja just det, de ringde från en av affärerna i "byn", det ska bli ljusstöpning i höst. Skoj, jag hade glömt att jag anmält mig. Ska bli roligt att göra något HELT annorlunda :)

(natten var väl inte lika kul med en hostande storasyster.. men det gick det med. Tur att jag får vila en stund nu innan jobbet kallar).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T J - 27 oktober 2012 19:12

      4,5 åring nordsvensk bruks. Varit barfota tills han var 3-3,5 år, då skodd fram. Drar av sig skorna väldigt lätt (oavsett hur hårt dem sitter nitade, och även om de är mindre utlägg bak etc. Drar av mkt hovvägg om skorna är nitad...

Av T J - 24 oktober 2008 23:08

Hur svårt kan det vara att svara på mail och/eller sms *suck*...

Av T J - 24 oktober 2008 22:19

Ikväll var det "tjejkväll" i "byn".. Jag och en kompis träffades; åt god sallad på pizzerian i lugn och ro, gick tipspromenad på affären (socialt iaf ;)), tittade i affärer. Jag köpte liite tyg (ett underbart Spöket Laban-tyg som jag tänkte sy förklä...

Av T J - 24 oktober 2008 22:10

Satt i bilen igår på väg hem från stallet, och "våran" låt spelades på radion; Ted Gärdestad - För Kärlekens Skull. Vi dansade våran bröllops"vals" (foxtrot) till den på bröllopet. Varje gång jag hör den blir jag alldeles varm, tacksam och extra för...

Av T J - 22 oktober 2008 21:08

Full fart idag, jobbat 6.20-15, sen hem till barnen. Fixa middag, äta. Sen åkte jag till apoteket, köpte voltarentabletter som de på VC tyckte att jag skulle ta mot min axelvärk och ont i foten.Iaf, sen var det dags för ljusstöparkväll! Jätteskoj! Sn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards